środa, 2 czerwca 2010

Miodowe z kaszą manną



Zdjęcie wyszperałam z archiwalnych czeluści mojego programu Picasa;)Mimo że zdjęcie jest "po terminie", ciasto ma naprawdę niepowtarzalny smak :))

CIASTO:
mąka 2.5 szkl
miód 2 łyżki
masło 2 łyżki
cukier 2 łyżki
jajka 4
olejek waniliowy 1.5łyżeczki
proszek do pieczenia 3łyżeczki

MASA:
masło 200g
cukier puder 1 szkl
mleko 2 szkl
kasza manna 4 łyżki
olejek waniliowy 2,5 łyżeczki

POLEWA:
czubata łyżka kakao
cukier 4 łyżki
łyżka masła
2 łyżki zimnej wody


CIASTO:
Składniki połączyć, wyrobić ciasto. Potem należy podzielić ciasto na 4 lub więcej części i rozwałkować na bardzo cienkie, prostokątne placki.Ułożyć w prostokątnych blachach wysmarowanych masłem i posypanych bułką. Piec placki ok.15min. w temp. 200st.
MASA:
Cukier utrzeć z masłem.Dodać przestudzoną kaszę ugotowaną na mleku, zapach i ucierać aż masa będzie pulchna.
POLEWA:
Wszystkie składniki umieścić w rondelku i na małym ogniu, ciągle mieszając rozpuścić.
Ostygnięte placki przełożyć masą z kaszy manny i polać polewą.Blaty ciasta po wyjęciu z pieca są twarde ale po przełożeniu masą i leżakowaniu w lodówce przez noc robią się miękkie.

4 komentarze:

  1. Pysznie:) miodowe ciasta z kasza manna. Pamietam jak moja mama robilas cos podobnego:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie próbowałam jeszcze ciasta z dodatkiem kaszy manny, ale kusi mnie od dłuższego już czasu... Pysznie się zapowiada!

    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo lubię takie ciasta... Twoje wygląda na pyszne

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...