sobota, 5 lutego 2011

Ciasto amerykańskie z jabłkami i morelami


Szybkie i nie drogie ciasto,które jest doskonałe na weekendowe spotkania przy kawie lub herbacie.
Najlepiej smakuje podawane jeszcze ciepłe.
Przepis z książki Mary Berry.


250 g. mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
225 g. cukru
1/2 łyżeczki olejku migdałowego
2 duże jajka
150 g. roztopionego masła
2 duże jabłka pokrojone w nieduże kawałki
100 g. suszonych moreli posiekanych
25 g. płatków migdałowych

W dużej misce wymieszać mąkę,cukier,jajka,masło,proszek do pieczenia,olejek migdałowy.Utrzeć dobrze wszystkie składniki na końcu dodać jabłka i morele.Wymieszane ciasto przełożyć do tortownicy 20 cm. posypać płatkami migdałowymi.Pieczemy w 160 stopniach przez około 90 minut.

9 komentarzy:

  1. Lubie takie ciasta! a morele suszone to bardzo lubię:)

    OdpowiedzUsuń
  2. suszone morele mogę tonami pochłaniac!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo pysznie wygląda to ciacho! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciasta owocowe mają to do siebie, że ciepłe smakują najlepiej :-)
    Podoba mi się dodatek płatków migdałowych, idealnie uzupełnia morele!

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo lubie takie ciacha do herbatki:)

    OdpowiedzUsuń
  6. mmm z morelami? to ja się piszę!

    OdpowiedzUsuń
  7. ja mam przepis na ciasto amerykanskie z czekolada i jabłkami, ale jak to ameryka to tyle pewnie wersji ciast co stanow albo i wiecej :)
    pozdrawiam,
    szana :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Tak jest dużo wersji tego ciasta.Mam przepis na blogu ~~Ciasto Wiewiórka~~,które też jest typu amerykańskiego i jest z orzechami i jabłkami:))

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...